Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor finder du svar på ofte stillede spørgsmål og anden relevant information.

Du er altid velkommen til at kontakte vores support på telefon
(+45) 4256 0200 eller hello@pingodocs.dk

Skal jeg installere et program for at bruge Pingo?

Nej, Pingo kræver ingen installation. Alt kan tilgås fra enhver browser.

Er Pingo integreret med de sædvanlige sagsbehandlingssystemer?

Når et dokument er genereret fra Pingo modtages det direkte i brugerens mailbox, og kan derfra journaliseres i alle sagsbehandlingssystemer. Dokumentet kan også downloades fra browseren.
Fra f.eks. Navokat er der direkte link til Pingo.

Hvordan er sikkerheden i Pingo?

Alt data i Pingos platform er sikret ved kryptering, og kan alene tilgås af den enkelte bruger eller et valgt team for brugeren. Alle e-mails der sendes fra Pingo, sendes også krypteret.
Vi følger løbende diverse sikkerhedsanbefalinger og f.eks. vejledninger fra Datatilsynet og indretter os i overensstemmelse hermed.

Er Pingo databehandler eller dataansvarlig for data i systemet?

Pingo er databehandler for vores kunder. Vores standardbetingelser indeholder den nødvendige databehandleraftale.

Jeg har tegnet abonnement på Pingo, men har brug for hjælp. Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?

Du kan altid finde kontaktoplysninger til Pingo her. Du kan også booke en demo her.

Vi stiller meget gerne op til onboardingdemoer, svarer på alle spørgsmål m.v., så I kommer godt i gang med at få den maksimale værdi ud af systemet så hurtigt som muligt. Du kan også bruge chat-funktionen nederst til højre på skærmen.

Jeg har opdaget en fejl eller har anden feedback. Hvordan kan jeg sende det til jer?

Send en mail på mail@pingodocs.dk. Du kan også bruge chat-funktionen nederst til højre på skærmen. Vi arbejder hver dag for at undgå alle fejl, men ind i mellem kan en enkelt smutter ikke undgås, og vi vil være meget taknemmelige for al feedback – både godt og skidt. Det er sådan Pingo bliver endnu bedre.

Er Pingo en advokatvirksomhed?

Nej, Pingo rådgiver ikke selvstændigt, men stiller en digital værktøjskasse til rådighed for advokater, som står for den konkrete rådgivning.

Hvor meget tid kan jeg spare med Pingo?

Tidsbesparelse KYC:
Det afhænger til af dine eksisterende processer, men som eksempel kan KYC processen (kundekendskabsprocedurer iht. hvidvaskloven) igangsættes  på 1 minut, hvorefter klienten selv udfylder, og du tjekker den modtagne rapport med de nødvendige oplysninger. I langt de fleste tilfælde er KYC-processen klaret på 5-7 minutter, inkl. sikring af dokumentation til brug for tilsyn. Til sammenligning kan manuel håndtering med indhentelse af ID, søgning i PEP- og sanktionslister, risikovurdering m.v. let tage 1 time eller længere.

Tidsbesparelse Documents:
Det afhænger af dine eksisterende processer, men som eksempel kan stiftelsesdokument, vedtægter og ejerbog til en selskabsstiftelse genereres ved besvarelse af en række spørgsmål på 2-5 minutter (med eget logo og skrifttype) klar til underskrift. Til sammenligning kan manuel udarbejdelse let tage 1-2 timer for en gennemsnitsmedarbejder.

Hvordan er dokumenterne sat op med typografi, logo m.v.

Alle dokumenter sættes op med din virksomheds eget ”look and feel”, dvs. med eget logo, styling, typografi m.v.

Kan jeg redigere i dokumenterne efter de er genereret?

Ja, alle dokumenter kan tilpasses individuelt i word – på samme måde, som var de oprettet manuelt.

Kan jeg slette dokumenter i Pingo

Ja, du har selv fuld kontrol over sletning af alle dokumenter i Pingo.

Kan jeg sende dokumenter til underskrift via Pingo

Ja, alle dokumenter genereret i Pingo kan sendes til digital underskrift med NemID (og andre nordiske eID direkte fra løsningen)

Kan AdvoComply også bruges til udenlandske klienter?

Ja, KYC-spørgerammen findes både på dansk og engelsk og tilpasser sig til udenlandske klienter (der f.eks. ikke har et CVR-nr.).

Hvordan virker Pingo?

Du besvarer en række spørgsmål om din konkrete sag og ønsker til dokumentindhold, hvorefter et eller flere dokumenter genereres automatisk og en e-mail med det færdige dokument i word og pdf-format sendes til din e-mail adresse. Dokumentet kan også sendes direkte til underskrift med NemID fra løsningen.

Overfører Pingo data ud af EU/EØS?

Nej, Pingos data hostes i Danmark og forlader ikke EU/EØS.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Hold dig altid opdateret om de nyeste dokumenter ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev.

Tak fordi du tilmeldte dig Pingos nyhedsbrev. Du hører fra os.
Hov der skete en fejl. Prøv igen senere.